У чому різниця між звичайним та кризовим PR-ником

Одразу хочу сказати, що цей текст не про те, що одні спеціалісти гарні, а інші погані. Зовсім ні. Всі PR-никі потрібні та корисні. Але ви ніколи не запросите сантехніка лагодити електрику, навіть дуже професійного.

В чому ж різниця?

Поясню на прикладі однієї кризової ситуації, яку компанія вирішувала силами штатного PR-ника. Отже, одна компанія, яка надає акушерські послуги потрапила в ситуацію, колу клієнтка постраждала в результаті отриманих послуг. Було це з вини компанії чи через фізіологічні особливості клієнтки тут не важливо. Важливо те, що клієнтка має виходи на медіа, в результаті компанія отримує сильні репутаційні втрати. Яку стратегію обрав штатний комунікатор:

  1. Показати експертність компанії.
  2. Показати унікальні товарні характеристики компанії.
  3. Створити позитивні інформаційні приводи.

З точки зору просування бренду – все вірно. Але, як це бачать клієнти через призму кризової ситуації:

  1. Що відбувалось: Компанія зібрала круглий стіл спеціалістів галузі та обговорили ситуацію, яка склалась з клієнткою. Ідея PRника: Показати, за допомогою експертів, що компанія не винна. Як бачать клієнти: кругова порука та намагання приховати правду.
  2. Що відбулось: Залучення ЛОМів, які описують в соцмережах ситуацію, коли вони звернулись за послугами в «нашу» компанію, а потім продовжили отримувати послугу в іншій компанії. І в результаті «наша» компанія виявилася краще. Ідея PRника: Показати на контрасті унікальні товарні характеристики компанії та створити позитивні інформаційні приводи, завдяки порівнянню різних компаній на ринку. Як бачать клієнти: Чому клієнти, якщо послуги їх задовольняли, вирішили звернутись до іншої компанії.

Порівняння товарів ЛОМами це гарний інструмент, але по перше для просування і по друге для просування товару. Не всі послуги можна просувати порівнянням.

Що б зробив спеціаліст з кризових комунікацій:

  1. Дискредитація опонента.
  2. Поширення власної версії подій (від сторонніх експертів не пов’язаних з компанією).

І на останок – не варто поділяти PR-ників на білих та чорних. І звичайні і кризові PR-никі використовують усі можливі інструменти для допомоги клієнту. Різниця полягає у підході до стратегії.

Вам також має сподобатись...

Популярні записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *